Counters

شنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۸۷

نسخه هاي قرآن

بنام خدا بخشنده مهربان

همانطور كه ميدانيم چندين نسخه متفاوت از قرآن در كشورهاي اسلامي وجود دارد. مثل حفص ، ورش ، قالون و ... اما خداي حكيم در قرن حاضر به ما ثابت كرد كه نسخه حفص نسخه اصلي قرآن است. شواهد رياضي نشان ميدهد و ثابت ميكند كه حفص نسخه اصلي قرآن است. خداي توانا نسخه حفص را از نظر رياضي حفظ كرده است. به طور مثال يكي از تفاوتهاي نسخه حفص و قالون را بررسي ميكنيم. اين تفاوت مربوط به آيه 19:19 است.

نسخه حفص آيه:


[19:19] قال انما انا رسول ربك لاهب لك غلما زكيا


نسخه قالون آيه:


[19:19] قال انما انا رسول ربك اليك ليهب لك غلما زكيا

همانطور كه ميبينيد در نسخه قالون (يكي از نسخه هاي ورش) كلمه اليك اضافه آمده است و همچنين به جاي كلمه لاهب از كلمه ليهب استفاده شده است. اما ما بايد چطوري بفهميم كه كدام نسخه از قرآن درست است؟ كدام روش از آيه 19:19 صحيح است. مطمئنا نميتوان گفت كه هر دو حالت آيه بر پيامبر نازل شده است. خداي مهربان قول داده است كه قرآن را حفظ كند و اين حفظ كردن از طريق رابطه رياضي نوزده است.

توجه كنيد كه سوره 19 با حروف مقطعه كهيعص شروع ميشود و همين پنج حرف تمام سوره 19 را بيمه كرده است. زيرا تعداد اين پنج حرف در سوره نوزده 798 است. 798 هم يعني 19*42. اگر نسخه قالون آيه را در نظر بگيريم رابطه بالا به هم ميخورد زيرا در آن صورت تعداد كهيعص در سوره نوزده 801 خواهد بود و اين عدد بر نوزده بخش پذير نخواهد بود. خداي را سپاس كه رابطه نوزده را براي ما گذاشته و به اين طريق اطمينان قلب پيدا ميكنيم كه قرآن كار بشر نيست.